Pagina's

zondag 6 april 2014

In de lentezon






























Zoveel dingen waar ik blij van word,
deze laatste week.
Zoals verlof, wat een groot woord is
als er gewoon twee freules rondlopen
daar krijg je toch heus geen vrij van.
Maar wat een heerlijkheid
om hele dagen in het hofje om de hoek
aan de rand van de zandbak
in de lentezon te mogen slijten...

Voordat ik jullie met verjaardagsfoto's
van het allerleukste kabouterfeest ooit overspoel
in dit feestweekend voor de bijna vierjarige freule,
hier eerst nog een apetrots werkbericht.

Want wat werd ik ook blij
om het langverwachte resultaat te zien
van mijn eerste bijdrage aan de Coop Keukentafelgids!
(Haal hem allemaal, ligt gewoon gratis en voor niets in de winkel!)
Met een knappe Ianthe in de hoofdrol die de plantjes water geeft.
Wat niemand ziet op deze lentefoto's
is dat ze in januari zijn geschoten
tijdens die rampzalige week dat m'n Timmerlief weg was
en de freules ziek.
Het mag dus een lieflijke foto zijn van een gieterend meisje
eigenlijk is het je reinste kindermishandeling...
Ianthe heeft hier 40 graden koorts
en werd door mij als model in een vest op het balkon gezet
om in het half uurtje winterse zon dat er scheen
de schijn te wekken dat we te maken hadden
met frisse lenteblossen...

Nou ja, ze deed alsof ze het leuk vond
en als je 40 graden koorts hebt
is wat natuurlijk afkoeling ook goed. Toch?

Afgelopen week leverde ik bergen foto's aan
voor het zomernummer van de Keukentafelgids.
Zonder zieke modellen dit keer,
al zijn ze zieltogend een stuk beter te regisseren kan ik je wel vertellen!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten