Pagina's

dinsdag 28 januari 2014

Miniverbouwing deel #1
















































Mijn Timmerlief moet in een gouden lijstje.
Niet alleen omdat hij op dit moment mijn BTW aangifte aan het doen is,
en de keuken zo gaat opruimen,
maar omdat hij eigenlijk alles doet wat ik vraag.
(Da's niet echt waar, maar het komt aardig in de buurt...)

Zo kregen die zwangerschapshormonen me ineens echt te pakken.
Ik kocht de eerste pakjes, dekens (we hadden er nog maar 4...)
en rompers en die moest ik ergens kwijt.
Een babyhoek wilde ik.
Ergens.
Of we de commode van de oudste freule daarvoor niet konden gebruiken,
opperde ik voorzichtig.
En moest het arme ding niet voordat ze vier werd
in een echt bed gaan slapen,
in plaats van het kleine ledikantje?
Hele reële, niet zulke veeleisende plannen toch?

Hoe we dan toch in een heuse mini verbouwing zijn terecht gekomen,
weet ik ook niet.
Maar op vrijdag trokken we zo maar zeven (7!) kasten van hun plek
inclusief inhoud,
haalden we een oud stapelbedje bij opa en oma op,
kwam Timmerlief toch ook maar met een aanhanger steigerhout thuis
en maakten we 's avonds een plan.
Een bed.
Dat werd niet dat kant en klare bedje.
'Als je vader timmerman is, kun je toch niet in een gewoon bed slapen?'
Zijn woorden, niet de mijne hoor!

En dus kwam er een huisjesbed.
De freule hielp alle uren mee,
zat bij 'de Mier' met de werkmannen koffie te drinken
terwijl pappa de boel op maat zaagde,
gaf alle schroefjes aan
en blies vrolijk het zaagsel in hoeken en kieren.
En na een dag
hadden ze gewoon samen een bed gebouwd.

Ik val nog steeds van verbazing achterover.
Een dag!
Zo mooi!
Dat kan-ie gewoon!
En ben stinkend jaloers.
Ik wil ook zo'n bedstee!!!
Dag twee kwam een inbouwkast erbij
(er was toch hout over)
en werd het huis enigszins weer bewoonbaar gemaakt.
(E-NIGS-ZINS...7 kasten, waarom?!)

Zondagavond was het dan zover,
het bed ging in gebruik genomen worden.
Sereen zaten de meisjes nog samen een boekje te lezen
op het nieuwe bankje.
(Doen ze nooit, zeldzame neveneffecten zo'n nieuwe kamer...)
En zo gebeurde het
dat niet de freule
maar de Timmerman
het eerste slaapje in het huisjesbed deed...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten