Pagina's

zaterdag 3 augustus 2013

Proefkamperen #2



















'Ik hou van roze,' verzuchtte de oudste freule. 
'Het is mijn lievelingskleur.'

Het onvermijdelijke is dan toch gebeurd. 
We hebben een roze prinses. 
Die van poppen verzorgen houdt
en dansjurken en nagellak en schoenen met hakken. 
(En gelukkig ook wel van in modderplassen tot haar knieën stampen. 
Anders was ik om een DNA-test gaan vragen...)
En toen vond mijn Timmer-man het allerbeste kado ooit voor roze prinsessen. 
Een roze overal.
Ze vindt hem mooier dan alle jurken bij elkaar.
En zo komt het toch een beetje goed...

De rest van het proefkampeerweekend volgden we dus een roze spoor
Dat leidde naar de kampvuurkuil
waar onder gitaarbegeleiding en gezang
broodjes en marshmallows werden geroosterd.
(dat verzuchtte ze ook nog na het weekend:
'Mam, ik wil zo graag een gitaar.'
Daar werd ik een stuk blijer van)
En het leidde naar het belevingspad door het bos
Waar Jonas al zijn charmes op Ianthe losliet.
We hebben er maar veel foto's van genomen,
altijd handig voor als er een huwelijk van komt. 

Het proefkamperen was dus het beste kampeerweekend ooit,
daar mag de echte vakantie nog flink z'n best op gaan doen
om dit te gaan overtreffen.
Een wijze les leerden we alvast:
de beste camping met animatie
is een natuurcamping met patente buren. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten