Pagina's

dinsdag 20 augustus 2013

Bloemenmeisjes

Wat?! Alweer online in je vakantie?
En alweer zo'n vreemd opgemaakte blog?
Ja!
Er is internet in het huisje.
Dat is gunstig voor de beloofde werkmailtjes die ik er nog uit moest doen.
En ongunstig voor de familieleden die hoopten op een schermloze vakantie.
Aangezien het op m'n iPad ook nog eens een hoop gepruts blijkt om
Foto's op de juiste plek te zetten en uit de juiste map te halen
En prutsen resulteert in een hoop gemopper en gevloek
Zweer ik dat dit het laatste is wat jullie hier van me horen.
Deze week dan
Denk ik...

Maar ik had wel een leuk nieuwtje:
Ik ben gevraagd als Gastblogger op de blog van webwinkel Kleine Sam
En daar staat nu mijn eerste stukje.
Over vlekken. Tja. Ik weet ook niet.
Leek me belangrijk.
Vooral voor een winkel vol mooie kleren.
Maar het gaat ook over de prachtige pruimenboomgaard van Irene,
Een fotograaf waar ik vaak mee op pad ga.
Die kocht een nieuw huis
En meteen ook maar een pruimenboomgaard.
Toen ze de sluitel ontving
Pakte ze geen verhuisdozen uit,
Maar trok ze met ladders, kruiwagens en kistjes de gaard in.
Ik hielp een middagje oogsten.
Dat wil zeggen
Ik riep oh en ah, stak tientallen pruimen in mijn en de freules mond
Vulde een beeldig mandje dat handig om mijn schouders hing tijdens het plukken
En nam die volledige oogst mee naar huis.
Die kilo's kookte ik tot jam en clafoutis
En daar maakte ik natuurlijk allemaal beeldige foto's van.
Die ik niet met u kan delen zonder gefrustreerd iPads door de lucht te smijten.
Dus u moet het zich maar voorstellen.
Adembenemende boomgaard, snoezige meisjes, potten jam.
En nu ga ik maar eens het strandzand tussen mijn tenen vandaan spoelen.


En o ja
hier ziet u dan ook nog eens twee bloemenmeisjes
Met de allergrootste dahlia's uit de tuin.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten