Pagina's

vrijdag 12 juli 2013

Moddervarkens

































Blote kinderen op het internet.
Dat kan eigenlijk niet hè...
Dat word je dan verteld:
Onverstandig,
Je weet niet wat met je foto's kan gebeuren,
Er zijn rare mensen
Van dat soort dingen.
Brr naakt.
Maar, nee...
Ik vind dat we maar een angstig volkje zijn geworden,
Als iedereen verblind knippert
bij het zien van wat wit vel en een bilpartij.
Dus, inderdaad,
Ik weet niet wat er met deze foto's kan gebeuren.
Maar onschuldiger bloot zag ik nooit.
Ik stel me zo voor,
dat vroeger toen alles nog beter was
het er altijd zo aan toe ging.
Wat hengelen aan de waterpomp
tot een grote overstroming het pad tot een modderpoel maakt.
Of vroeger de freules zich dan ook vol overgave
de kleren van het lijf hadden getrokken en zich
in een modderbad hadden gestort,
betwijfel ik.
Maar mijn freules waanden zich woeste moddervarkens,
met geknor en gewroet en al.
En varkentjes trek je toch ook niet
een poppig roze jurkje aan
na zulk heerlijk vertier.
En bovendien,
het scheelt me toch een hoop was,
dat blote gespeel!
Het enige jammer aan dit oervermaak is dat ik
hier en daar een teek uit die papierwitte lijfjes moet draaien.
Maar ach, de natuur hè mensen, de natuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten