Pagina's

woensdag 1 mei 2013

Schatzoeken











































De dag na Koninginnedag, herstel, de eerste minuten van koninginnennacht,
neem ik me altijd heilig voor
Utrecht nooit meer te verlaten.
Ik vind het zo'n groot feest!
De massale oranje gekte die op 18.00 uitbreekt bij de start van de vrijmarkt.
De vrolijkheid, de spelletjes, de grappen die iedereen maakt
(Tip: koop áltijd, maar dan ook áltijd een sombrero als je hem tegenkomt.
Verhoogt de feestvreugde met zeker 100 %)
en ook de ontroering van kinderen die
tegen de beats van ome Cor van de witgoedhandel in
een lieflijk deuntje op hun gitaar/viool/blokfluit spelen
om te sparen voor een nieuwe voetbaltenue.

Nou ben ik een fervent vrijmarktkoopjesjager, dus niet iedereen die met mij mee sjokt
is blij met mijn enthousiasme.
Het duurt namelijk best lang voordat ik op al die kleedjes vol prullaria ben uitgekeken.
Maar ach, als het huis dan eenmaal vol staat met alle nieuwe schatten,
is dat leed zo weer geleden.

Ik klaagde dit jaar na een uur of twee dat er niet veel leuks was...
Dit was geheel onterecht.
We moesten die avond namelijk twee keer naar huis
om een rieten stoel/fietsstoel
en even later
een ontiegelijk zware houten garage thuis te brengen.
En de volgende dag hebben we de speelgoedhoeveelheid thuis
in een klap verdubbeld
met een zak oud Fisher Price voor 5 euro.

Er komt een dag dat ik zelf een stalletje zal moeten vullen
om al deze schatten weer te verkopen
want ik kan onmogelijk elk jaar weer zo'n lading naar binnen slepen.
Toch?

(o ja, ik maakte ook mijn eigen oranje sjaal.
Knipte daarvoor stiekem een stuk van een zo goed als wit t-shirt van mijn Timmerlief af
en bestempelde die met oranje prinsesjes.)

(o ja #2 mijn lievelingsaankopen? Niet te kiezen. Maar een top 10:
1. de zelfgemaakte kroon met paard voor 0,50 cent
2. de antroposofische houten dieren (1,50)
3. de fisher price uitzet
4. de houten garage (3 euro, hihi)
5. alle verkleedkleren en hoedjes
6. alle ouderwetse en verantwoorde spelletjes, waar opa's en oma's zo lief plakbandjes om de hoekjes van de dozen plakten
7. het hele oude kassa'tje
8. al die nieuwe kleren voor Savine en Ianthe (Een zelfgehaakte jurk! Nieuwe jassen! Schoenen! Slippers!)
9. de zelfgehaakte speldjes
10. het rieten stoeltje

(Hmm, nu staat bijna alles in de top 10. Heb je ook niks aan zeg.)



1 opmerking:

  1. je hebt echt veel spullen gevonden! kan me voorstellen dat je dat niet allemaal in een keer mee kon nemen. De Fisher Price bus heb ik vroeger ook nog mee gespeeld.groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen