Pagina's

maandag 8 april 2013

Snorrende naaimasjien































Ik geef mezelf even een compliment.
Het voornemen was nu eens een week lang niet elke avond lusteloos op de bank te hangen.
Maar elke avond iets ondernemen.
Het werd wel zitten
maar dan achter de naaimasjien.
Hij maakte een tas(je) voor Ianthe voor naar de crèche, met prachtig label van Larie (klik)
(Ook nog een voor Savine hoor, maar die is nog niet klaar)
En ook een maxicosispanner voor baby Ronja.
Nu maar hopen dat er geen wolken en bellen in haar gezichtje rammelen!
Ik zou jullie wel willen vertellen hoe ik dat heb gedaan, maar echt, ik bak er niks van
Ik doe maar wat.
Iets met: knip een vorm uit een lapje stof
naai het aan elkaar met vulsel ertussen
Vloek niet te hard als je weer eens uit de bocht schiet, van de stof af schiet of de naald vastloopt
Daar word je niet zen van, en dat is wel de bedoeling van die avondactiviteiten.
Naai het geheel aan een fleurig bandje met lintjes
Maak van die clipjes aan de uiteindes vast
(en tipje: meet ook hoe breed/lang het moet zijn om tussen de maxicosistangen te passen. Deed ik niet. Is best onhandig)
Dat tasje kan ik al helemaal niet uitleggen.
Daar moet je gewoon een bestaand exemplaar bijpakken
Goed kijken hoe de pro's het doen
En dan opleuken met een bandje
en ik deed het ook met strijkvelours
dat al heel lang op mij lag te wachten!

Ik voel me ineens onbedoeld zo'n moederkloek
want ik maakte ook nog verjaardagsshirts
moddertaarten van chocola, en allerhande cakes en zo
omdat we een kinderfeestje hadden voor Savine.
Morgen drie jaar moeder. Poeh!
Daar wordt je blijkbaar zo kloekerig van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten