Pagina's

vrijdag 8 februari 2013

Nieuw!

































Nu ik toch werkontwijkend gedrag zit te vertonen
dan maar een echte update
Nieuw: we ZITTEN er WARMPJES bij!
De Morso (met eekhoorn!) doet het,
de mannen klommen gisteren tussen de hagelbuien door op het dak
om daar de schoorsteen aan te sluiten
Hij trekt als een dolle
naar buiten
en niet de woonkamer, of zelfs Ianthe's slaapkamer in.
Ik vind het een wonder
Dan mijn lief dat ook gewoon maar weer kan.

En dan nog de kwestie bank.
Oef.
Hoe doen mensen dat?
Uitkiezen waarop je wil zitten?
Je moet naar winkels, een heleboel verschillende, want hoe meer keus, hoe beter?
Dan moet je zitten, voelen, voorstellen
En beslissen, die of deze, deze kleur of die, dit stofje of die andere.
En dan blijkt de bank naar keuze pas in de zomer bij jou thuis te kunnen staan.

Nou.
Dat ging ik dus niet doen.
Want ik wilde NU een bank (irritant he, elke keer die hoofdletters. Vind ik ook. Maar ja, ze staan er al en ook zo zonde van mijn tijd om ze weer weg te gaan halen. Lees er overheen. Lukt best)

Dus ik ging naar de Ikea
Zocht een bank uit
zei: 'Groen, da's weer eens wat anders'
Ging naar de kassa en naar het ophaalcentrum
En kwam met een bank thuis.

Gelukkig heb ik dan mijn timmer-man
Zodat we er samen onze eigen bank van konden maken
Met die verdraaid handige leuningen anex bijzettafels van hout.
En weet je? We kunnen er met vijf mensen opzitten (Als kinderen ook tellen)
En ze mogen er yoghurt op eten, want ik kan alles in de was doen.
Superhandig.
Ik geloof dat ik dat in een bank zocht.
Eentje waar je op mag zitten, zonder voorzichtig te zijn.
Zo. Weer een vinkje van de immense to-do-lijst af.


1 opmerking:

  1. Geweldig mooie kachel!
    (wat jij hebt met hoofdletters heb ik geloof ik met uitroeptekens...) (en puntjes!)

    BeantwoordenVerwijderen